Sociaal doen op café? Nee, dank je!

 

Onze lijst things to do is in New York wel wat langer dan in Genève … We hadden ons dus voorgenomen om hier meer buiten te komen in het weekend dan enkel een trip naar de supermarkt en een quiz op maandagavond. En dat lukt goed, al zeg ik het zelf. (Bewijs: we zijn al naar Central Park geweest, naar Coney Island, naar Long Island City …)

En ja, we hebben ook al geprobeerd om iets te gaan drinken. Gewoon, om sociaal te doen. Maar dat slaat bijna elke keer opnieuw tegen, dus dat hebben we eigenlijk opgegeven …

Het probleem kan ik in één woord benoemen: LAWAAI!

Man, man, man … niet te doen wat een lawaai er hier in cafés is. En jammer genoeg ook dikwijls in restaurants. Er zit veel volk, iedereen praat luid, de muziek komt daar bovenuit, dus mensen gaan nog harder praten …

En daar zitten we dan, Hubbie en ik, twee personen die houden van rust en kalmte. We halen dan maar onze beste gebarentaal boven, want elkaar verstaan kunnen we toch niet. Daar doen we nog eens geen moeite meer voor. Tegen de ober moeten we natuurlijk wel nog schreeuwen, maar zelfs die verstaat ons niet altijd.

In België vond ik ook dat de muziek soms heel luid stond, maar daar had ik precies genoeg andere rustige opties. Hier maakt het niet uit waar we binnen stappen, er is altijd lawaai.

Ik weet echt niet wat dat hier is. Maar ik vind het dus niet zo aangenaam. Want je hoort elkaar niet, je kunt geen conversatie houden en je oren doen op het einde van de avond pijn.

Het lijkt er dus op dat ook hier sociaal doen in cafés niet echt een realiteit zal worden …

 

Reacties welkom

