Dure voorgerechten

 

Toen we bekendmaakten dat we naar New York zouden verhuizen, waren enkele vrienden het over een ding eens: we gingen onszelf culinair kunnen verwennen! Want in New York kan je blijkbaar goed én goedkoop eten. (In tegenstelling tot Genève …)

Je kunt je dus wel voorstellen hoe groot mijn verbazing was toen we voor de eerste keer in een restaurant gingen eten en ik op de menukaart zag dat een voorgerecht gemiddeld 20 dollar kostte. Dat vond ik precies toch niet zo goedkoop als onze vrienden hadden laten uitschijnen. En we zaten echt niet in een sjiek restaurant.

Verward bladerde ik verder in de menukaart, op zoek naar de hoofdgerechten. Maar die waren nergens te vinden. Dat vond ik helemaal bizar. Want welk restaurant heeft nu geen hoofdgerechten?

Het heeft eventjes geduurd, maar uiteindelijk had ik dan toch door wat het probleem was. Wat ik dacht dat het voorgerecht was, was het hoofdgerecht. Dat heet hier namelijk ‘entree’. En een entree is een voorgerecht, toch? Dat was zo in België en dat was zo in Genève, dus je kunt mijn verwarring wel begrijpen.

Maar goed, dat weten we dus ook weer: een hoofdgerecht heet hier ‘entree’ en een voorgerecht is een ‘appetizer’. Smakelijk!

 

Reacties welkom

