Laat die complimentjes maar komen!

Weet je wat ze hier in New York goed kunnen? Complimentjes geven. Ik heb in die paar maanden dat we hier wonen al meer complimentjes gehad van wildvreemden dan in al die jaren in België en Genève. En dat voelt goed!

Het begon al toen we hier de allereerste dag aankwamen. We waren net geland en Hubbie en ik waren aan het proberen om grip te krijgen op al onze valiezen, rugzakken en onze Mika. Ineens kwam er iemand door de deur gewandeld, liep lans ons voorbij en riep: “Nice coat!” Luid en duidelijk. Ik was een beetje verbaasd, want het was nieuw voor mij om een compliment krijgen van iemand die ik helemaal niet kende. Gelukkig kon ik nog net op tijd ‘Thank you’ terugroepen.

Sinds de lente zijn intrede heeft gedaan, loop ik rond met de meest fantastische schoenen:

Cat shoes

En dat vind ik blijkbaar niet alleen, want ik kan ondertussen al niet meer tellen hoeveel mensen me daarover een complimentje gegeven hebben. En allemaal mensen die ik niet ken!

Vorige week ook nog, toen Hubbie en ik op een barbecue probeerden om ons bord leeg te eten zonder al te veel ketchup te morsen. Ik was niet zo elegant mijn hamburger aan het eten, toen er iemand naar me toe kwam en zei: “Ik moest gewoon even komen zeggen hoe geweldig ik jouw schoenen vind.” Ik glimlachte van oor tot oor en zei enthousiast: “Dank je wel!” En dat was het. Maar mijn avond kon niet meer stuk!

Kan je je dat in België voorstellen? Of in Genève? Ik heb het daar nog nooit meegemaakt, denk ik. En eigenlijk is dat jammer, want het maakt je dag gewoon onmiddellijk goed.

Dus vanaf nu ga ik proberen om hetzelfde te doen. Als ik iemand zie met een mooi jurkje, geweldige schoenen, een fenomenaal kapsel of iets anders, dan geef ik een complimentje. En dan hoop ik dat die persoon ook nog uren daarna met een grote glimlach door het leven gaat.

Reacties welkom

