Uitslapen … tot 7 uur

Screen Shot 2013-11-28 at 15.59.04Mijn Spaans gaat goed. Enfin, ik ga naar alle lessen en ik begrijp wat er uitgelegd wordt. Van zodra ik zelf iets moet produceren (schriftelijk of mondeling), gaat het al wat moeizamer en komt niets zo vloeiend eruit als het zich in mijn hoofd gevormd heeft.

Iedereen stelt me gerust dat dat normaal is. Dat is een geruststelling, maar eentje waar ik een hekel aan heb.

Hoe dan ook, vandaag werd getest in hoeverre de kennisoverdracht zich in mijn brein gevestigd heeft: het eindexamen van niveau vier stond op het programma.

Het is redelijk goed verlopen, denk ik. Hoop ik. Ik had in ieder geval genoeg tijd om bij elke vraag íets te produceren dat op een coherent tekstje leek.

En nu volgt de grote leegte: een maand geen les. En dat heeft als fantastisch gevolg dat we vanaf nu elke dag kunnen uitslapen … tot 7 uur! Wat een luxe. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, maar kijk, een mens past zich blijkbaar aan.

Een ander gevolg van de lesloze maand is dat ik andere bronnen moet benutten om mijn Spaanse kennis op niveau te houden. Lezen, luisteren, spreken. Ik heb alvast wat podcasts gedownload en dvd’s op een stapel gelegd.

De vorige keren kwam het er nooit echt van, maar nu ben ik klaar voor een maand zelfstudie! Behalve dan wanneer ik tussendoor naar België kom … en bij de kerstdagen … en tijdens de eindejaarsdagen zal misschien ook niet lukken …

Een gedachte over “Uitslapen … tot 7 uur

  1. vanderheiden Jaklien zegt:

    hallo Veerle, ge doet dat echt goed hoor, ik vind dat heel fijn om te lezen. ook de uitstap naar Frankrijk was tof. Nu kan je spaans spreken met Hanne volgende week of niet ….Groetjes en doe zo verder.

Reacties welkom

