Eén, twee, drie en chachacha …

Mijn favoriete vorm van beweging? Dansen.

Niets zo heerlijk als een choreografie leren en voelen wanneer alle bewegingen passen op de maat van de muziek. Niets zo fantastisch als een dans vol overgave tonen om dan vermoeid te stralen omdat je dat ene moeilijke pasje zonder problemen hebt uitgevoerd. Niets zo zalig als dansen.

ballet2

En dat is allemaal begonnen met één les klassiek ballet … Een proefles die heeft geleid tot jarenlang les volgen, diploma’s behalen en zelfs lesgeven.

Jammer genoeg ben ik ermee moeten stoppen: de geografische omstandigheden waren niet opportuun toen ik verhuisde naar een andere provincie.

Maar uiteindelijk bleek de dansdrang toch te groot te zijn en ben ik opnieuw begonnen. Alleen was het toen geen ballet, maar ballroomdansen. Mét de bevallige begeleiding van Hubbie, natuurlijk.

En we waren nog eens niet zo slecht. We leerden de rumba, de jive, de tango, de disco swing … En de beentjes zwierden lustig in het rond.

Na twee jaar zijn we gestopt en in Genève hebben we de draad niet meer opnieuw opgenomen.

Tot vorige week. Hubbie heeft me toen het allergrootste plezier gedaan: hij is meegekomen naar een proefles ballroomdansen.

En het was geweldig!

teach-ballroom-dancingHoewel de anderen al een aantal lessen achter de rug hadden, konden we eigenlijk nog goed volgen. De wals ging redelijk, de chachacha wat vlotter en de quickstep bracht het plezier helemaal terug.

Nu ja, met mijn soloverleden in ballet heb ik af en toe (heel af en toe maar, *kuch*) de neiging om de leiding over te nemen als het naar mijn idee niet helemaal juist zit. Dus buiten twee verhitte momenten over de juiste telling van de wals en de flirt van de quickstep, ging alles wel vlot.

Ik genoot ervan. Hubbie vond het oké.

En toch wil hij een reeks lessen volgen. Volgens mij vooral omdat hij dan niet meer moet nadenken over wat hij mij cadeau kan doen voor mijn verjaardag en Kerstmis. Maar je kan al raden dat het voor mij niet uitmaakt wát de reden is, zolang er maar eentje ís.

Reacties welkom

