Zombies in Genève

P1030834Een film kijken en tegelijkertijd genieten van het zicht op de verlichte Jet d’eau, in de aangename temperatuur van een zomeravond. Ik kan slechtere manieren bedenken om een zaterdagavond door te brengen …

In juli en augustus is hier een openluchtcinema, Cinetransat, waar je bijna elke avond gratis een film kan gaan kijken. En met je eigen dekentje, drinken en picknick is dat een goedkoop avondje uit.

De laatste tijd hebben we redelijk wat films gezien waarin zombies de hoofdrol speelden en Shaun of the dead leek ons dan ook een goede keuze.

P1030835De film begon “bij het vallen van de avond” (in de praktijk is dat ongeveer tien uur ‘s avonds) en toen we om half tien aankwamen, hadden zich al heel wat zombiefans verzameld in het park. We vonden nog een plaatsje aan de zijkant en waren klaar voor een paar uurtjes ontspanning.

P1030842Maar voor de film begon, kregen we nog een themakaraoke en natuurlijk paste er weinig beter bij dit thema dan Thriller van Michael Jackson. Het liedje werd gespeeld, de tekst werd op het scherm geprojecteerd en het publiek liet zich van zijn beste (kuch) kant horen.

Daarna begonnen dan eindelijk de zombieavonturen!

Ik vond het een goede film: het was meer een komedie die toevallig over zombies ging dan een echte zombiefilm (hoewel ik niet weet wat de definitie is van een echte zombiefilm, maar dat terzijde).

Tegen het einde vond ik het wel wat oncomfortabel om op de grond te zitten (mijn rug en benen begonnen te protesteren) en heb ik meer zitten wriemelen dan iets anders, maar dat kon me toch niet weerhouden om mijn aandacht op de film te houden. Zo goed was ‘m wel.

2013 07 23 - Perle du LacAlleen moet iemand me toch eens uitleggen waarom mensen naar een cinema komen om dan heel de film lang te babbelen. Het park is echt groot genoeg om ergens anders te keuvelen, waarom dan de rest van het publiek irriteren met een ellenlang discours – en nog eens niet fluisterend; niet dat dat beter zou zijn, maar goed, dat weer maar eens terzijde.

Het was in ieder geval een fijne ervaring en het lijkt me voor herhaling vatbaar. Misschien dat ik dan wel een klapstoeltje meeneem voor wat meer comfort, maar dat zien we dan wel weer.

Een gedachte over “Zombies in Genève

Reacties welkom

