Feestjes en andere sociale aangelegenheden

Het voorbije weekend zaten we opnieuw in België. Ik denk dat we eens moeten beginnen airmiles te sparen …

 

Filmfreaks

Donderdag vertrokken we en alles is goed verlopen: geen vertraging, geen teenongelukken … We hadden een hotel in Antwerpen geboekt en daar gingen we dan ook rechtstreeks naartoe nadat we in Brussel geland waren. (Het hotel is trouwens een aanrader: Sandton Eden, dicht bij het Centraal Station en toen wij boekten goedkoper dan het Ibis Budget Hotel.)

IMG_0522

World War Z en Indespicable Me 2. Achter elkaar. Soms mis ik Antwerpen …

Tegen de tijd dat we ingecheckt waren en onze kamer geïnspecteerd hadden was het ongeveer zeven uur. We wilden de avond niet op onze kamer doorbrengen, dus begaven we ons naar een van onze favoriete plekjes in ’t Stad: de UGC. Eerst lekker gegeten en daarna nog eens twee films verorberd.

 

 

Vriendjes

De volgende dag hebben we eerst een minibezoekje gebracht aan mijn ex-collega’s. Niet dat dat er veel waren: op een vrijdag in de zomervakantie is de kans natuurlijk groot dat er heel wat mensen verlof hebben.

P1030749

Njam.

In de namiddag hadden we afgesproken met een vriendin van ons. En dat lijkt misschien niet zo speciaal, maar je moet weten dat zij in Panama woont. En dat de kans klein is dat we beiden tegelijkertijd in België zijn. Maar dat weekend was het lot ons goedgezind en konden we uitgebreid bijpraten.

’s Avonds namen we de trein richting Hasselt en wat een verrassing toen we afstapten: een andere vriendin had op dezelfde trein gezeten! Het was natuurlijk jammer dat we dat niet op voorhand wisten, anders hadden we een uur kunnen babbelen. Dat is dan maar een kwartier geworden op het perron.

 

Bakken en braden

P1030756

Zomergevoel …

De weersvoorspellingen hadden mooi weer beloofd voor het weekend en de keuze voor een zaterdagactiviteit was dan ook gauw gemaakt: bbq’en!

Familie en vrienden werden uitgenodigd en de voorspellingen kregen gelijk. We konden zalig buiten spelen, babbelen en genieten. Het was fantastisch.

 

 

Hiep hiep …

En toen was het feesten nog niet gedaan, want de volgende dag stond er alweer iets anders op het programma: de veertigste huwelijksverjaardag van mijn ouders. Dat moest natuurlijk gevierd worden!

Daarom gingen we met nog meer familie allemaal samen eten. Een succes, want het was lekker en ik heb met bijna iedereen kunnen babbelen. Ik ben opnieuw up-to-date met hun verhalen en zij met mijn avonturen.

Ik heb er echt van genoten. Het deed deugd om iedereen terug te zien.

 

Goed nieuws

Maandag gingen we opnieuw naar huis (wij hebben onze kitties nodig hebben ons nodig!) en volgens mij is een reis nog nooit zo vlot verlopen. Alles sloot perfect bij elkaar aan: security, boarding, trein en tram. Zonder stress.

En om het helemaal compleet te maken lag er goed nieuws te wachten op ons beiden. Hubbie vond een brief waarin stond dat hij geslaagd is voor een cursus die hij een tijdje geleden gevolgd heeft en mijn werkpapieren zijn eindelijk volledig in orde:

C’est avec plaisir que nous vous accueillons comme membre de notre caisse de compensation.

Soms zit alles in het leven mee …

2 gedachtes over “Feestjes en andere sociale aangelegenheden

Reacties welkom

