Nog meer humor

Vrijdag was het opnieuw tijd voor een vleugje humor. Deze keer was het de beurt aan Eddie Izzard, een Britse stand-upcomedian.

Eigenlijk kende ik hem niet, tot er hier overal affiches van zijn show “Force Majeure” verschenen. Toen ontdekte ik dat Hubbie hem wel kent en ook goed vindt. Het kwam dan ook nog eens mooi uit dat de shows geprogrammeerd waren rond Hubbie zijn verjaardag. En dus kochten we tickets. (Gelukkige verjaardag!)

We waren met vijf, waarvan één persoon Engels als moedertaal heeft. Na onze ervaring met Marie-Thérèse vroeg ik me af hoe dit zou verlopen, maar ik verwachtte dat Engels geen problemen zou geven. Gelukkig was dat ook zo. Enkel een aantal culturele referenties snapte ik niet, maar die waren niet het belangrijkste om alles te kunnen volgen.

De show was goed en ik heb heel de tijd gegiecheld en gelachen. Hoewel het geheel soms een beetje vreemd was: hij begint met een onderwerp, neemt dan een zijspoor, springt van het ene naar het andere en gaat na lange tijd terug naar het oorspronkelijke idee. En elk stuk apart is heel grappig, maar af en toe was ik de rode draad kwijt …

Het was soms dus wat chaotisch, maar wel heel grappig. En dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Kortom: we hebben een fantastische avond gehad.

Hier kan je een filmpje bekijken om een idee te hebben van zijn stijl.

 

Reacties welkom

