Worden we slimmer?

Gisteren was de eerste keer in lange tijd dat ik nog eens ben gaan quizzen. Het was alleen niet in ons “stamcafé”, maar in een andere Engelse pub die ons ook wel interessant leek. Maar dat uiteindelijk niet echt bleek te zijn…

Wij kwamen ongeveer een half uur voor het zou beginnen aan en we waren bijna de enigen daar. Ik heb voor alle zekerheid gevraagd of de quiz zou doorgaan en dat werd bevestigd. Een half uur later was het al iets drukker, maar er was nog altijd niets dat erop wees dat het zou beginnen.

We hebben dan toch maar wat te eten besteld en dat was maar goed ook, want uiteindelijk zijn we om 21.00 u begonnen. Een uur te laat.

Alles was volledig anders georganiseerd dan we gewoon zijn, maar goed: ander huis, andere regels. Het werd alleen soms een beetje chaotisch doordat er nog andere pubgangers enthousiast (lees: luidkeels) een voetbalmatch aan het volgen waren.

En laten we dan ook iets positiefs meegeven: hier werd een proefronde gehouden! De smaakpapillen van de teamleden konden hun werk doen om het merk van zes bieren te raden. Die ronde heb ik overgeslagen…

Verder waren de vragen een stuk gemakkelijker dan in de andere pub. Nu goed, mijn algemene kennis stelt echt niets voor, dus het maakt niet uit welke quiz ik doe: mijn bijdrage is miniem. Maar toch merkte ik zelfs het verschil.

Na het eerste deel stonden we dan ook op nummer één. Met een paar puntjes voorsprong op de nummer twee, een team dat normaal gezien ook meedoet aan de quiz in onze gewoonlijke pub!

We hadden dus een goede kans om te winnen, maar uiteindelijk heeft dat andere team ons verslagen met 2,5 punten. Jammer, maar het heeft ons toch nog een tegoedbon van 60 CHF (50 euro) opgeleverd.

Die gaan we nog wel eens gebruiken om daar gewoon iets te gaan drinken. En de quiz volgen we vanaf nu weer gewoon in ons “stamcafé”.

Reacties welkom

