Lentezon en vakantievreugde

Hallo?

Hallo …

Hallo …
Hallo …

Is daar nog iemand?

Ik ga – opnieuw – proberen om regelmatiger te schrijven, zodat jullie beter op de hoogte blijven van wat er allemaal gebeurt hier in het lente-achtige Genève. Ook al is het dan maar om te zeggen dat ik veel werk heb…

Over spectaculaire evenementen kan ik jammer genoeg nog niet uitgebreid rapporteren. Je zal nu niet lezen over Hubbie die secretaris-generaal geworden is, over onze katten die de straten onveilig maken of over ontdekkingstochten die ons tot in de verste uithoeken van Zwitserland geleid hebben.

Wat kan ik dan wel vertellen?

P1010559Wel, het is precies een jaar geleden dat we aan ons avontuur begonnen. Op 11 april 2012 hadden we hier ondertussen al een aantal uurtjes doorgebracht en konden we de Jet d’eau van dichtbij bewonderen. Een jaar waarin we nieuwe mensen leerden kennen, kennismaakten met goed georganiseerd openbaar vervoer en enkele Zwitserse stereotypen konden doorprikken.

P1020068

 

De officiële kastanjeboom heeft de lente dit jaar exact op 21 maart geplaatst. Dat is nog maar de derde keer sinds 1970.

 

 

P1020712Onze balletvriendin heeft ons definitief verlaten en komt alleen volgende week nog eventjes terug om haar spullen in te pakken. Genève is een stad waar velen een tijdje van hun leven doorbrengen, niet hun hele leven. Ik veronderstel dat we dus nog wel een aantal keer au revoir zullen moeten zeggen.

Belgische vlagOndertussen heb ik ook een kort bezoek gebracht aan België. Ik heb met heel wat mensen kunnen afspreken en bijkletsen. Gooi daar nog een verjaardagsfeestje met de familie bovenop en je kan je voorstellen dat ik het een fantastische trip vond.

Logo Espana

 

Ik ben geslaagd voor mijn examen Spaans en begin over enkele weken aan niveau drie. Ondertussen oefen ik nog steeds met mijn geweldige tandempartner en probeer ik boeken te lezen en programma’s te kijken in het Spaans. Dat gaat niet schitterend, maar ik maak vorderingen.

 

IMG_0445De voorbije vier dagen zaten we in Disneyland. Deze keer met de familie van Hubbie, inclusief kindjes. Dat was de eerste keer en ik wist dat het een andere ervaring zou zijn dan de vorige keren. Maar het was heerlijk om mijn enthousiasme te kunnen delen en iedereen heeft volgens mij genoten. Het was wel vermoeiend (dat is het altijd), maar dat neem ik er graag bij.

 

P1010744Gisteren hebben we uitgeslapen, boodschappen gedaan, nieuwe buren verwelkomd en de ligstoelen uit de kelder gehaald en terug op het terras gezet. Laat de lente maar komen!

 

Zo ben je weer een beetje mee met de grote lijnen van ons leven. Wordt vervolgd…

Een gedachte over “Lentezon en vakantievreugde

  1. liliane scherpenberg zegt:

    wij zijn heel blij nog een wat te vernemen van u, maar omdat we al gehoord hebben dat het u goed gaat maakte we ons geen zorgen, heeeeel veeeeel knuffels xxx

Reacties welkom

