Practicar español

Mijn vorige ervaring met een talenuitwisseling was geen overdonderend succes te noemen, maar gelukkig heeft dat me niet tegengehouden om een tweede poging te ondernemen. Deze keer niet om mijn Frans te oefenen, maar om mijn Spaans in de praktijk te brengen.

Elke vrijdag (tot nu toe twee keer, dus het is nog niet de meest solide traditie) spreek ik af met een Spaanstalige in een café (jaaa, en dus niet aan de keukentafel) en spreken we een uur Engels (relaxen voor mij) en daarna een uur Spaans (zweten en zwoegen voor mij).

We hebben ongeveer dezelfde leeftijd en zitten een beetje in dezelfde situatie hier in Genève, waardoor we wel wat dingen gemeen hebben om over te praten. Tegelijkertijd leer ik wat cultuur bij en merk ik dat een conversatie voeren met een kennis op niveau twee mogelijk is, hoewel de verleden tijden door elkaar vliegen en sommige woorden maar niet in mijn geheugen willen blijven.

Maar dat is het mooie aan taal natuurlijk: op een gegeven moment zullen de tandwieltjes in mijn hoofd gesmeerd draaien en zullen de onderwerpen uitgebreid kunnen worden. Dat hoop ik althans…

3 gedachtes over “Practicar español

Reacties welkom

