Met de trein door het land

P1030063

Mijn voorlopige Halbtax-Abo

Het openbaar vervoer heeft er met ons toch twee goede klanten bij. We hebben al een abonnement waarmee we vrij en zorgeloos kunnen reizen op tram en bus en nu hebben we een nieuwe aanwinst: een Halbtax-Abo (of abonnement demi-tarif, maar het Duitse klinkt toch interessanter, vind ik).

Dat is een treinabonnement dat je aankoopt voor één, twee of drie jaar en waarmee je 50% korting krijgt wanneer je een treinticket koopt. Misschien hadden ze het dan beter een reductiekaart genoemd in plaats van een abonnement, niet? Maar goed, vermits de treintickets in Zwitserland echt wel aan de hoge kant zijn en ik dit jaar mijn nieuwe thuisland wil verkennen, leek het mij een aankoop die zichzelf zou terugbetalen.

En voor jullie, de lezers, wil dat zeggen dat er veel berichten te lezen zullen zijn over onze belevenissen. Positief voor iedereen!

Voor de rest loopt weer alles zoals voorheen en blijkt de routine zich inderdaad opnieuw gevestigd te hebben. Dat komt neer op elke morgen om half zeven opstaan, vier keer per week Spaanse les volgen, elke vrijdag poetsen en twee keer per week gaan winkelen.

Dat is voor mij trouwens goed nieuws, want ik hou wel van wat routine en bovendien heb ik voldoende tijd om tussendoor andere activiteiten in te plannen die me wat ontspanning en uitdaging bieden.

P1030064

Mijn geheugen én mijn Frans tegelijkertijd verbeteren

Zo ben ik bijna klaar met de vlaggen van de wereld te leren (ik kan je bijvoorbeeld vertellen hoe de vlag van Saint Kitts and Nevis eruitziet zonder dat ik ook maar enig idee heb waar zich dat bevindt), lees ik regelmatig wat Trivial Pursuitvragen om mijn algemene kennis bij te schaven en probeer ik mijn geheugen te verbeteren met een speciale kit (waarmee ik dan ook nog eens mijn Frans kan oefenen).

We zullen zien hoe lang ik dat allemaal kan volhouden en of er positieve resultaten uit zullen volgen. Ik hou jullie op de hoogte.

7 gedachtes over “Met de trein door het land

    • Yep yep. Het zijn 200 vlaggen en ik heb er nu 150 gedaan. Maar ik begin er sommige toch wat door elkaar te halen, dus ik moet nog veel oefenen.
      Als je weet waar een quiz over vlaggen gehouden wordt, dan mag je mij als teamgenootje rekenen! Of misschien als hulplijn… :-)

  1. katrien zegt:

    zeg, jullie zijn toch niet stiekem verhuisd naar een ander land???. want op de blog van genève is geen nieuwe post meer te bespeuren !!! er zijn dus wel mensen die hun volledige middagpauze daarop afstemmen … !

    • Nee, toch niet… Het is inderdaad een tijdje stil geweest, maar ik was net bezig met een nieuw (weliswaar kort) bericht. Ik was even mijn schrijfenthousiasme kwijt, maar veel is er ondertussen niet gebeurd, dus je hebt niet veel gemist… Ik zal mijn best doen om je lunchpauzes opnieuw wat amusanter te maken :-)

Reacties welkom

