Miniposts

Ik mag werken! Jammer genoeg kan ik nog niet zeggen dat ik mijn vergunning heb, maar mijn dossier is wel verstuurd naar de instantie die zich ermee bezighoudt. En dat is blijkbaar genoeg om te mogen beginnen volgens een formulier dat ik heb ingevuld. Dat is fantastisch nieuws, waardoor ik mij nu volop kan concentreren op een aantal opdrachten waar ik mijn intellectuele energie in kwijt kan. Mijn mentale gezondheid is terug!

Dit verhaal is natuurlijk nog niet gedaan. Is mijn dossier volledig? Of zal ik toch nog andere documenten moeten nasturen? Hoe lang gaat het duren eer ik mijn vergunning krijg? En hoe zit het met de belastingen? Zou ik niets anders over het hoofd gezien hebben, waardoor ik binnenkort misschien opnieuw in een administratiedoolhof terechtkom?

Ik hou jullie op de hoogte…

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Sinds ik de beslissing genomen heb om niet meer naar de één-op-één talenuitwisseling te gaan, ben ik twee keer naar een ‘conversatiegroep’ geweest. Dat had ik gezien op glocals.com en het is eigenlijk gewoon een uitnodiging om naar een café te komen en met elkaar in het Frans te babbelen. Gezellig, ongedwongen, net wat ik zocht.

Waarschijnlijk leer ik er minder uit als een privégesprek, maar gewoon babbelen en oefenen is voorlopig voldoende voor mij. Een goede beslissing dus.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Deze week was een redelijk actieve week:

maandag zijn we naar de quiz geweest, waar we op de vierde plaats geëindigd zijn (ons beste resultaat tot nu toe!);

dinsdag zijn we naar Skyfall gaan kijken (absoluut de moeite);

vrijdag zijn we iets gaan drinken met kennissen (en voor we het wisten was het kwart na twaalf, dus ik moet niet vertellen hoe gezellig het was);

gisteren hebben we onze eerste poging ondernomen om kerstinkopen te doen, maar dat was niet geslaagd (er was te veel volk en we zijn na een half uur dan maar terug naar huis gegaan).

Reacties welkom

