Waarom het belangrijk is om je aan afspraken te houden

Gesprek tussen mezelf en de tweedehandswinkel twee weken geleden (allemaal in het Frans naturellement):

–       Goeiemiddag, wat kan ik voor u doen?

–       Goeiemiddag. Ik heb een salon die u mag komen halen aub. Twee zetels en een poef.

–       Waar woont u?

–       In de (gecensureerd).

–       (getik op de computer) Woensdagzeventienoktobertussendrieenvijf?

–       Wablieft? Zei u 17 oktober?

–       Ja, tussen drie en vijf.

–       Perfect!

–       Prettige dag nog.

–       Voor u ook.

 

Vandaag, 17 oktober, 13.45 u (!), telefoon van de tweedehandswinkel (de nouveau in het Frans):

–       Hallo, we hebben net aan de deur gebeld, maar er is niemand thuis.

–       Nee, dat klopt, omdat ze hadden gezegd dat u rond 15 u zou komen.

–       Ja, maar, we staan wel nu voor de deur.

–       Ik ben onderweg en ben er over een half uurtje.

–       Maar mevrouw, u moet begrijpen dat wij een planning hebben om af te werken. Wij kunnen niet blijven wachten.

–       Dat begrijp ik heel goed en volgens mij was de planning om 15 u bij ons.

–       (Zucht) We zullen onze ronde verder doen en terugkomen. Is dat goed?

–       Geen probleem, ik ben de rest van de namiddag thuis.

Resultaat: zij geïrriteerd omdat ik niet thuis was, ik geïrriteerd omdat zij geïrriteerd zijn, terwijl ik niets verkeerd gedaan heb! Hou je dus maar het beste aan gemaakte afspraken. (Of zeg in het vervolg gewoon dat ik heel de dag moet thuisblijven.)

 

PS: de mannen waren een half uurtje nadat ik thuis was opnieuw hier en hebben alles op tien minuten meegenomen.

PPS: onze nieuwe sofa wordt pas vrijdag geleverd en daarom kamperen we voorlopig in onze living.

Kamperen in de living

Een gedachte over “Waarom het belangrijk is om je aan afspraken te houden

Reacties welkom

