De cinema

Gisteren zijn we voor de eerste keer sinds we hier zijn naar de cinema geweest.

Nananananananana* BATMAN (thanks, Wikipedia)

De bioscoop het dichtste bij ons is in de winkelstraat en mag je gerust klein noemen met z’n drie zalen. Het meeste volk zat volgens mij dan ook in dezelfde zaal als ons, maar er was plaats genoeg, zelfs met de ‘verplichte’ open stoel tussen twee mensen die elkaar niet kennen…

De zeteltjes waren rood en kantelden een beetje naar achteren (heel comfortabel). Het scherm was niet gigantisch, maar groot genoeg om een mooi beeld te hebben. Het geluid stond ook niet overdreven hard, iets wat me in België de laatste keren echt stoorde.

Na de film was de zaal een slagveld; dat is blijkbaar overal hetzelfde. Tssss…

De film zelf is niet echt mijn genre, dus je gaat mij niet horen beweren dat het een fantastische film was. Het was ontspannend, meer moet dat niet zijn op een zaterdagnamiddag.

Er zat natuurlijk veel actie in de film, de verhaallijn liep zoals zo dikwijls (met wel een leuk twistje op het einde) en – spoiler alert – het einde was uiteraard happy.

Ik vind het altijd grappig hoe de personages in zulke actiefilms (of sci-fifilms) ineens zo onnozel spreken: een octaaf lager dan normaal en dan nog een beetje elektronisch vervormd precies. Ik zou niet meer bijkomen van het lachen, maar dit terzijde.

Het viel me op dat drie acteurs ook samen in de film Inception hebben gespeeld. Dat komt natuurlijk omdat ik die laatste film niet zo lang geleden nog op de tv gezien heb, dus het zat nog vers in mijn geheugen. Maar ook dit heeft verder niet veel te maken met Batman of de cinema-ervaring.

Oh ja, de prijs: CHF 38 ( EUR 31,5) voor ons twee. Dat zette de ervaring in België weer even in perspectief.

 

* Ik had ‘Tududududududu BATMAN’ geschreven, maar Hubbie zegt dat het ‘Nananananananana BATMAN’ is. Zoals ik al zei: het is niet echt mijn genre, dus wat weet ik er nu van?

Reacties welkom

