Carnaval op speed had ik me toch anders voorgesteld

Er was de laatste tijd veel reclame te zien voor de Lake Parade, een technoparade die hier rond het meer rijdt. Ik hou absoluut niet van techno en aanverwante muziekgenres, Hubbie wel een klein beetje, maar het leek ons toch interessant om eens te gaan piepen.

Dit zijn we in verschillende kleuren tegengekomen

Er liepen veel verklede mensen rond, de ene al wat extravaganter dan de andere. Hubbie vroeg of ik eigenlijk wist wat me te wachten stond. Uhm, nee. En of ik ooit foto’s van de Love Parade had gezien. Ook niet echt, misschien wat beelden op het nieuws en dat had in mijn hoofd de vorm van carnaval op speed gekregen. Ik vond het eigenlijk wel een beetje spannend.

Niet slecht…

De wagens waren niet zo spectaculair

De eerste wagen kwam voorbij. De muziek viel mee, de mensen op de wagen waren ook niet mis om naar te kijken en dat was het dan zowat. Dansen? Een beetje met hun heupen wiegen, wat pasjes zetten, hup, een beetje door de knieën en een armpje omhoog.

 

 

Niets spectaculairs in mijn ogen, maar het was nog maar het begin, er zouden ongetwijfeld andere, sensationele wagens de revue passeren. Maar nee, hoor, het bleef allemaal heel braaf en eigenlijk hebben we vijftien wagens lang naar wiegende mensen gekeken. Af en toe zat er een jongedame tussen die volgens mij spijt heeft dat ze niet gegaan is voor een carrière als paaldanseres en er was zelfs iemand die bellen vlak naast een luidspreker interessanter vond dan plezier maken en de menigte entertainen.

De massa

Ik heb me wel geamuseerd, hoor, zelf ook wat met de heupjes wiegen en van die dingen. En het was ook sterk om te zien hoe de massa achter de wagens gelijktijdig aan het springen was of de handjes in de lucht gooide. Als je van de muziek houdt, denk ik wel dat het een plezante parade is en de afterparty zal dan ook niet mis zijn. Misschien volgend jaar opnieuw en dan met een pruik en een boa om wat meer in de sfeer te komen…

2 gedachtes over “Carnaval op speed had ik me toch anders voorgesteld

Reacties welkom

