Overal muziek

Het voorbije weekend was de stad gevuld met muziek en kon je van ’s morgens tot ’s avonds de beentjes losgooien. Verschillende optredens, van folk over pop tot hardrock, op allerlei plaatsen: dat is la fête de la musique.

Picknick? Check!

Op het programma stond niemand die ik kende, maar de youtube-filmpjes beloofden veel goeds en het was een kans om nog eens wat te ontdekken. Na onze trip naar Genève Plage had ik me voorgenomen om bij volgende uitstapjes zelf een picknick te voorzien en dat voornemen heb ik kunnen waarmaken. Gepakt met drinken en sandwiches begonnen we onze tocht naar Parc des Bastions (met de mur des Réformateurs). Die weg kennen we ondertussen goed, zodat we geen onverwachte hindernissen moesten overwinnen en we niet lang daarna konden genieten van de eerste tonen.

Het was niet overdreven druk en de zon scheen op volle kracht, dus profiteerden we van een plekje aan een tafel in de schaduw om te lunchen. Met op de achtergrond een popconcertje konden wij onze honger stillen, wat mijmeren over onze ervaringen over de verhuis tot nu toe en het gesprek van onze buren afluisteren.

In het park waren verschillende podia en het hardrockpubliek had zelfs een eigen grondgebiedje, wat wel gezellig was. Alleen jammer van de ‘muziek’. En dus trokken we verder naar hogere oorden, richting Rampe de la Treille, naar het aangenaamste plekje van de hele namiddag.

Rustige muziek bij een rustige sfeer

Er speelde een rustig groepje en dat was prima om naar te luisteren, terwijl wij verder genoten van de warmte en het uitzicht.

Hier komen we zeker nog eens terug

Zicht van La Treille op het park

Het volgende optreden werd uitgevoerd door een jodelgroep, wat natuurlijk de nodige stemming onder het publiek bracht.

Jodelahihiiiii

Catalpas, afkomstig van Carouge

Vervolgens gingen we terug richting park en veroverden we een goed plaatsje aan de kiosque. We hadden geen idee wie er zou zingen, maar een goed plekje laat je niet zomaar gaan. Gelukkig bleek het een goede groep te zijn, die ons bijna een uur heeft vermaakt met folkmuziek. Catalpas, heten ze. En ze zijn van Carouge… toevallig.

5 gedachtes over “Overal muziek

  1. katrien zegt:

    zeg veerle, volgens mij nemen die katten toch iets te veel tijd in beslag want ik zit hier nu al meer dan een week (!) te wachten op een nieuwe post … mijn lunchpauzes zijn niet meer dezelfde …
    een sip schoonzusje

    • *bloos* Ik weet het, ik moet dringend een nieuwtje schrijven over het bezoek van mama en papa, maar het is redelijk druk. Het staat wel op de planning :-) Ik zal proberen voor morgen ;-)

Reacties welkom

