Dag van de (hello) kitties

Met temperaturen tussen de 25 en 29 graden kan je wel zeggen dat het hier warm is. Binnen koelt het niet echt af en eens de zon niet meer op ons balkon schijnt, is het zalig vertoeven in onze ligstoel. Jammer genoeg is er maar één ligstoel en wij zijn met twee, dus daar moest verandering in komen.

Ik had dezelfde stoel gezien op de website van de Conforama (een winkel zoals de Ikea: zelf in elkaar te steken), dus daar konden we misschien eventjes naartoe om ons balkonset compleet te maken. Dat is met de tram een halte verder dan SOS Chats en wat een toeval: zaterdag was er toevallig een feestje in het asiel, la fête de l’été. Hubbie ging akkoord met het plan, dus in de namiddag vertrokken we op uitstap.

Eerst naar het asiel, waar kraampjes stonden met ‘antiek’ (lees: rommel), eten, sangria en (poezen)spulletjes. Daar ben ik natuurlijk eerst even gaan kijken naar de poezen waarmee ik elke donderdag wat tijd spendeer en oh, wat waren ze weer schattig. (Volgens Hubbie moet ik opletten, want ik word waarschijnlijk zo een van die ‘crazy cat ladies’ die je in de Amerikaanse films altijd ziet.) Een aantal personen zijn met een reismandje vertrokken, wat goed nieuws is natuurlijk, want dat wil zeggen dat sommige katjes een nieuwe thuis hebben. Ik heb een aantal mensen gezien die ik ‘ken’ van het asiel en heb daar eventjes mee gebabbeld, wat natuurlijk fijn was. Daarna een glas sangria gedronken en wat cake geproefd en dan was het tijd om onze tocht verder te zetten, want we hadden nog een andere missie.

Naast de Conforama ligt een tuincentrum dat Jumbo heet. Dat wisten we niet, maar dat kwam goed uit, want dan konden we wat zaadjes meenemen die we konden planten in onze bloembakken. We zijn daar uiteindelijk vertrokken met twee potjes kattengras, twee pakjes muntzaadjes, een pakje basilicumzaadjes, een pakje citroengraszaadjes en een pakje lavendelzaadjes. Nu hopen dat die dingen ook zullen groeien…

Daarna zijn we eindelijk in de meubelwinkel beland, om dan te horen te krijgen dat die ligstoel niet meer in stock is en pas op het einde van de maand opnieuw geleverd wordt. Grrrrr… We hebben natuurlijk wel de rest van de winkel wat verkend en een aantal van onze meubelen gezien. Maar de ontdekking met de grootste ‘oh-my-god’-factor was toch wel dit:

Oh-my-god

 

Vandaag was het een rustig dagje. Het zou opnieuw plakkerig warm worden en ik had niet veel zin om dan buiten actief te doen. Een museum leek me wel wat: er zou waarschijnlijk weinig volk zijn en het zou binnen – hopelijk – ook niet te warm zijn. Maar dat voorstel kon uiteindelijk niet op tegen het luie zondaggevoel dat overheerste en in de plaats heb ik veel gelezen over de administratieve kant van zelfstandige worden in Zwitserland. Na vijf websites en drie folders heb ik een e-mail gestuurd om te vragen of ik misschien een afspraak kon maken, zodat iemand mijn specifieke vragen zou kunnen beantwoorden.

Namiddag zijn we gaan lunchen in de Wolfisberg en daar werden we vergezeld door een ander koppel (een man en een vrouw; ik weet niet of ze ook echt een koppel waren; niet dat het een verschil maakt voor het verhaal). Vermits we vlak naast elkaar zaten, zijn we maar wat beginnen te babbelen met die mensen, wat zeer interessant was. Het meeste begreep ik, maar uiteraard en jammer genoeg niet alles (frustrerend, ik moet dringend op zoek naar een gesprekspartner om mijn verbale kwaliteiten in het Frans te verbeteren). De rest van de namiddag hebben we op het balkon doorgebracht, waarbij we afwisselend plaatsnamen in onze ligstoel.

5 gedachtes over “Dag van de (hello) kitties

  1. liliane scherpenberg zegt:

    kunnen wij een beetje van die warmte hebben aub want hier is het behoorlijk slecht weer dus geniet er ginds maar van groetjes aan allebij en xxx xxx

  2. katrien zegt:

    dat vind ik een schitterend idee ! en als “tegencadeau” krijgen jullie wat bliksemschichten van het onweer dat me vanmorgen van hasselt naar scherpenheuvel is gevolgd … iedereen tevreden !!!

  3. Jasmien zegt:

    Als we dan toch bezig zijn, doe mij dan maar de ‘Hello Kitty’ microgolf. Daar kan het ook lekker warm in worden… Veerle, was ‘m groot, denkt ge dat ik daarin pas? :D

    • @ tant Liane en Katrien: allé, ik heb de zon doorgestuurd naar jullie; hier schijnt ze in ieder geval niet meer zo hard als ervoor, ik hoop dat ze een goede gps heeft en jullie richting uit komt

      @ Jasmien: ik stel voor dat we dat eens gaan uittesten als ge hier nog eens zijt :-)

Reacties welkom

