Geen festival, wel een katveilig balkon

Een paar dagen geleden had ik gezien dat ze op Place de Sardaigne tenten aan het opbouwen waren. “Dat betekent waarschijnlijk dat er iets te doen is”, dacht ik en de website gaf me gelijk:  Festival Découverte (jammer genoeg vonden ze het niet nodig om ook een programma toe te voegen). Gisteren heb ik Hubbie kunnen overtuigen om tot daar te wandelen en te ontdekken wat er te doen was.

Dit zagen we toen we aankwamen:

Veel festival was er dus niet. Dan zijn we maar op een bankje gaan zitten en hebben we wat naar de mensen gekeken: iemand die aan het telefoneren was met enkel oortjes in (ik blijf dat een beetje een raar gezicht vinden, precies iemand die tegen zichzelf aan het discussiëren is), een madame met een héél kort rokje en torenhoge hakken die haar hondje aan het uitlaten was, een familie met drie kinderen op wieltjes (inline skates, fiets en step), twee jongedames met een hondje dat op een wasbeer leek …

Toen we uitgekeken waren, zijn we terug naar huis gewandeld en hebben we enkele interessante etablissementen gezien waar we zeker eens iets willen gaan eten en/of drinken.

Vandaag zijn we naar de dierenwinkel geweest. Ik wilde daar al langer naar toe, omdat onze katten normaal gezien volgend weekend naar hier komen en ik ons balkon wou afspannen met een net. We zitten namelijk op de derde verdieping en volgens mij zouden de nieuwsgierige snuitjes vlug uittesten hoe ze op de balustrade kunnen geraken. Nu goed, ik ga jullie niet vertellen welke doemscenario’s zich in mijn hoofd afgespeeld hebben, de oplossing was: het balkon katveilig maken.

Hubbie vond het eerst niet nodig, maar ik herinner me nog goed dat ik Mika ooit uit de bloembakken heb moeten halen in ons huis in Lier. Die stonden op de muur tussen ons en de buren en op een of andere manier is hij daar dus in geraakt. En dus was Hubbie zo lief om vandaag met mij mee te gaan om te kijken wat de mogelijkheden waren.

We mogen niet boren in het beton hier (of dan moeten we toestemming vragen aan de régie en dat lijkt me een lang administratief spelletje) en nu hebben we een systeem gevonden met palen die je moet aanspannen tussen de vloer en het plafond.

Dit is het resultaat:

Ziet er goed uit, hopelijk is het ook stevig genoeg. Dat zullen we wel snel genoeg te weten komen als onze twee tijgers hun nieuwe thuis gaan ontdekken.

8 gedachtes over “Geen festival, wel een katveilig balkon

  1. rina zegt:

    hallo daar lees met veel aandach jullie verhalen moet daar toch mooi zijn zo aan het water en dan je belevenissen , is mijn eerste poging een dus een beetje onwennig maar zo leer ik dat lieve groetjes en een dikke kus voor u beide sorry als er soms een fout in staat groetjes tante rina

    • Alle begin is moeilijk en fouten maken niet uit! Blij dat het gelukt is om te reageren :-) Nog meer van dat! :-) Het is hier ook heel mooi en ik hoop dat jullie eens tot hier kunnen geraken…

Reacties welkom

