Ik, een sluikstorter?

Ik had een aangetekende brief gekregen in België en nu blijkt dat die van de stad Lier komt. Een brief die meedeelt dat ze hebben vastgesteld dat ik me op 2 april schuldig gemaakt heb aan sluikstorten.

Uhm, wablieft?

Ik herinner me dat we een week voor onze grote verhuis zo veel mogelijk afval wouden wegdoen. Het papier werd niet meer opgehaald tot na ons vertrek (en het is verboden om het afval te lang op voorhand op de stoep te zetten), dus gingen we dat maar naar de papiercontainer brengen. Die was vol, dus heb ik onze doos gewoon naast de container gezet. Met de gedachte: dat is toch gratis (ik wil dus geen kosten ontlopen), ik zet mijn afval gewoon bij de container en dan zullen ze dat wel meenemen. Ik wist echt niet dat dat onder sluikstorten valt.

Maar blijkbaar wel en nu heb ik dus een boete (ik weet nog niet van hoeveel).

Ik ben er van aangedaan. Ik sorteer al mijn afval, breng altijd alles mooi naar de container, loop zelfs helemaal de blok om als de containers vol zijn (behalve dus deze keer) en spreek af en toe zelfs mensen aan die papier op de grond gooien. En ik moet dan een boete betalen voor sluikstorten.

En hoe weten ze dan dat die doos van mij was? Er zat blijkbaar nog een factuur in op mijn naam. Ze hebben zelfs een foto van de doos toegevoegd*…

 

* De foto is van slechte kwaliteit, dus ik ga die hier niet posten. Maak je geen zorgen, het is echt gewoon een doos met papier, je ziet de container nog eens niet fatsoenlijk…

Een gedachte over “Ik, een sluikstorter?

Reacties welkom

