Drie dagen in België – deel 3: Afspraken

Maandag opnieuw om 07.30 u ons bed uit, zodat we om 09.00 u bij de belastingen konden zijn om onze brieven te laten invullen. We wilden die van 2012 ook ineens laten invullen (een aangifte speciaal), maar we hadden twee documenten te kort daarvoor, dus dat zal gewoon volgend jaar moeten gebeuren.

Die van 2011 ging vlot en een uur latere stonden we terug buiten, met nog 45 minuten te spenderen tot de volgende afspraak. We hebben in die tijd wat naar de etalages gekeken en we zijn naar het stadskantoor geslenterd. Daar waren we dus mooi op tijd en hebben we de akte ondertekend en onze trouwdatum vastgelegd* (zijn we nu ondergetrouwd of ge-ondertrouwd?). Daarna hebben we ons officieel uitgeschreven als inwoners van België. Een productieve voormiddag.

Toen was het ongeveer 11.30 u en we moesten om 13.00 u in het huis zijn, omdat vanaf dan de verzekeringsexpert kon langskomen. Weer wat tijd over en deze keer hebben we ook echt dingen gekocht. Dan ook maar ineens naar de kapper en we waren nog op tijd terug. Goed geregeld allemaal, hè.

Ik had om 15.00 u een afspraak met de dokter in Antwerpen en moest daarvoor nog eventjes langs de apotheker. (Ik had op voorhand gebeld om uit te leggen dat ik enkel die dag in België zou zijn, maar dat was allemaal geen probleem.) Uiteraard ben ik op tijd vertrokken, maar deze keer liep niet alles zoals gepland. Ene apotheker was niet open, de andere had niet op voorraad wat ik nodig had en nog een andere wou het niet meegeven. Ondertussen had ik nog tien minuten tot mijn afspraak, dus leek het mij het beste om de situatie te gaan uitleggen. “Dat kan je beter een paar dagen op voorhand gaan halen, ja…” Ja, dat had je dan wel aan de telefoon mogen zeggen toen ik drie weken geleden een afspraak gemaakt heb, hè.

“Dan zullen we het moeten verplaatsen naar morgen.” Ik dacht het niet.

Dokter: “Naar het open spreekuur dan vanavond.”

Ik: “Om hoe laat is dat?”

Dokter: “Tussen 17.00 u en 18.00 u.”

Ik: “Dan zullen we het maar gewoon annuleren, want om 18.30 u vertrek ik richting vliegveld.”

Er zat niet veel anders dan op dan gewoon terug naar het station te gaan en de reis richting Lier in te zetten. Verloren tijd. Toen ik aankwam bleek dat de verzekeringsagent niet was gekomen; ook verloren tijd. Ik had anders graag nog een terrasje gedaan…

Op het vliegveld ging alles vlot, tot aan de security. We waren naar België gekomen met enkel handbagage, inclusief toiletzak. Bij het terugkomen hadden we twee extra valiezen bij, maar de toiletzak zat nog steeds in de handbagage. Mocht niet. Mijn dagcrème was 200 ml en hebben ze dus in beslag genomen. Twee scheermesjes: geen probleem. Dagcrème: no way. Oké, ik weet het wel, 100 ml is de limiet en regels zijn regels, maar ik vraag me echt af wie dat allemaal bedacht heeft van die vloeistoffen.

Maar goed, de vlucht zelf is zonder problemen verlopen, alleen had de hoofdstewardess een enorm slechte dag, denken we, want er kon geen glimlach vanaf en haar enthousiasme was ver te zoeken. Drie mensen hebben zelfs gevraagd of alles wel oké was, maar ze zei van wel. Toen we onze bagage van de rolband namen, kwam nog een verrassing: beide valiezen kapot. Allebei? Jazeker! Het was 23.15 u en de laatste treinen waren aan het rijden. We wilden die natuurlijk graag hebben, dus zijn niet op zoek gegaan naar de balie met het idee dat we online wel een formulier zouden kunnen invullen.

Dat heb ik dan opgezocht en er bestaat een website speciaal voor beschadigde bagage. Maar daarvoor heb je de code van je formulier nodig en dat heb ik dus niet. Ik heb een e-mail gestuurd en hoop dat ze ons toch nog zullen vergoeden voor de geleden schade (sorry, mama).

* nee, we doen niets speciaals; we trouwen enkel voor de wet en er komt geen feest  :-)

2 gedachtes over “Drie dagen in België – deel 3: Afspraken

  1. liliane scherpenberg zegt:

    wij hebben toch al gefeest toen ge vertrok dus zien we dat als u trouwfeest ,trauwens gefeliciteerd ,grote knuffel xxx

Reacties welkom

