Dankjewel Ikea

Ooit al geslapen op een matras van amper 10 7 cm (ik heb het gemeten) dik? Wij de voorbije nachten wel en dat merkten we aan onze rug en schouders. Onze nachtrust was daardoor niet van de hoogste kwaliteit en daar moesten we snel verandering in brengen. Ik heb nog even overwogen om toch te wachten tot ons bed vanuit België naar hier gebracht kon worden, maar dat is eigenlijk net te groot en het probleem was gewoon te acuut.

En zo bevonden we ons op woensdagavond in de Ikea, een uur voor sluitingstijd, om een bed uit te zoeken en een levering te regelen. We hadden al wat op de website gekeken, maar het model dat wij mooi vonden was daar niet. Gelukkig zijn er modellen genoeg en na twintig minuten testen hadden we onze keuze gemaakt. We schoven aan in de wachtrij en met nog een half uur tot sluitingstijd zou dat allemaal wel lukken. Jammer genoeg ging alles een beetje traag en hebben we een kwartier aangeschoven. Maar onze missie was belangrijk genoeg om ons geduld op de proef te stellen (en nee, een kwartier is niet zo lang, maar wel als je weet dat je nog naar de service de transport moet om alles te regelen).

“Wilt u livraison express of normal?”

“Wat is het verschil?”

Express is binnen de 24 uur en normal binnen twee tot zes weken.”

Ach zo.

“Doe maar express.”

“Ok, het bed en de matras worden vanuit het magazijn genomen om te leveren, jullie moeten enkel de pootjes vandaag al meenemen. Welke pootjes willen jullie: de tremble van CHF 29 of de bouleau van CHF 10?”

“Wat is daar het verschil tussen?”

“De kleur.”

Aha.

“Doe maar de bouleau, dan.”

Nog tien minuten voor sluitingstijd, dus geen tijd meer om nog naar andere dingen te kijken. We zijn rechtstreeks naar de kassa gegaan en daar werd ons verzekerd dat de transportdienst nog open was (en dat was ook zo). De vriendelijke meneer heeft daar alles genoteerd voor de levering, maar liet weten dat er een probleem zou zijn voor de dag erop en dat het pas vrijdag geleverd kon worden.

“Als het echt niet anders kan…”

“Het spijt me…”

Donderdag was het prachtig weer en dus tijd om opnieuw op ontdekkingstocht te gaan. Met wat extra gidsen en een plannetje waar Carouge wel volledig op staat, was dat mijn bestemming. Ik ben allerlei winkels binnengestapt en heb mooie dingen gezien, maar niets gekocht. Ik heb een mooie wandeltocht gemaakt en had eigenlijk spijt dat ik mijn jas aangetrokken had. Na drie uurtjes was ik terug thuis (hoe zalig om dit te kunnen schrijven) en daarna kreeg ik telefoon: “Het is de leveringsdienst van Ikea, we zijn er binnen een kwartier.”

“Oh, dat is raar, want er was gezegd dat de levering pas voor vrijdag zou zijn.”

Stilte.

“Maar geen probleem hoor, ik ben thuis, kom maar langs.”

“Oké, dan zien we u binnen vijftien minuten.”

Oef.

En dus heb ik de namiddag verder doorgebracht met het oude bed uit elkaar te halen en het nieuwe bed uit te pakken. En heeft Hubbie de bouwer het nieuwe bed in elkaar gestoken. En hebben we zalig geslapen de voorbije nacht. Dankjewel Ikea.

PS: ook vandaag is het prachtig weer. Volgens de berichten is het hier rond de 20 graden. Hmmmmmm…

2 gedachtes over “Dankjewel Ikea

  1. Gerda zegt:

    Ik ben blij voor jullie dat alles zo snel geleverd is, dus van nu af slaapcomfort oke, en moeten wij het bed al niet brengen. Zo gaan we nog plaats over hebben in de auto als we komen. Groetjes van mutti

Reacties welkom

