Ikea, voetbal en brunch

Gisteren was Hubbie jarig, maar ik had niets speciaal voorbereid (tsssss, en dat noemt zich dan een goede épouse). Zoveel ken ik hier nog niet om hem te verrassen en ik zou niet weten wat ik had moeten kopen, want we proberen zo weinig mogelijk nieuwe spullen te verzamelen. Uitslapen dan maar, daarna ontbijten en dan op het gemak verder wakker worden.

Onze gedachten waren vooral bij de verhuis maandag. Nog maar twee dagen! Misschien moesten we ons wat voorbereiden en lakens en handdoeken gaan halen en misschien ook al een matras, omdat die blijkbaar aan vervanging toe is. “Naar de Ikea dan maar?” “Oh ja, en dan kunnen we Zweedse balletjes eten.” Na een tramrit van een half uur en een wandeltochtje van tien minuten waren we er. Eerst naar het restaurant (gelukkige verjaardag!) en daarna op zoek naar lakens, handdoeken en een matras. Maar eigenlijk hadden we er op voorhand niet goed over nagedacht (hoe groot moet die matras zijn?, hoe groot is dat dekbed?), dus bleef het vooral bij kijken en zouden we wel terugkomen als we beter wisten wat we allemaal nodig hebben.

Dan maar terug en nog even langs de winkel (bier!). Daar hebben we – voor de eerste keer sinds we hier zijn – iemand Nederlands horen praten; echt Nederlands, geen Vlaams. Het was een vrouw die met drie kinderen aan het winkelen was en de twee oudsten waren elkaar een beetje aan het ambeteren. Tot de vrouw er genoeg van had en vrij luid riep: “Hou er nu mee op! Weet je wat jij niet hebt? Jij hebt helemaal geen tolerance!” Tolerance?

Terug op de studio hebben we verslag uitgebracht aan de families (skype is zo handig) en dan was er voetbal. Lyon tegen een ploeg uit derde klasse. In België interesseerde me dat niet en dat is niet veranderd door te verhuizen naar Genève, dus ik heb gelezen. Ik had vrijdag een boek gekocht om me bezig te houden op momenten dat het mooi weer is en ik op een terras kan zitten bijvoorbeeld. Het probleem is dat ik nooit zo lang kan wachten en dus heb ik dat ding in drie dagen uitgelezen. Het was dan ook geen klassieker, maar degelijke chick lit! (Going La La van Alexandra Potter; en om de taal te oefenen was ik al langer op zoek naar wat chick lit in het Frans en gisteren kwam ik ineens Bridget Jones tegen, voor CHF 1! Dat boek is nu van mij.)

Het was lekker warm vandaag, net zoals gisteren. We zijn de dag begonnen met een brunch in Le Pain Quotidien, om daarna naar Le Parc des Bastions te wandelen en te genieten van het groen en de warme zonnestralen. Dan zijn we op het gemak teruggewandeld naar de studio, hebben we wat administratie afgewerkt, gegeten en tv gekeken (Lewis gedubd in het Frans). Dadelijk pakken we onze valiezen, zodat we morgen kunnen uitchecken en verhuizen naar het nieuwe appartement. Heb ik al vermeld dat we er echt naar uitkijken?

Reacties welkom

