Enkele bedenkingen

Geen uitstapjes vandaag, dus enkel wat bedenkingen, verschillen, gelijkenissen.

  • De muntjes waarmee betaald wordt verschillen enkel een beetje van grootte. En dat is verwarrend. Ik moet voorlopig echt nog kijken naar wat er op de munt staat om te weten of ik genoeg heb om te betalen.
  • Ice tea hier is eigenlijk nestea, dus zonder de bubbels. Je kan kiezen tussen citroen- of perziksmaak.
  • Een frisdrank op café kost ongeveer CHF 4 of 5, maar je krijgt hier wel flesjes van 33 cl.
  • Brood wordt niet gesneden. Je moet zelf zorgen voor een goed broodmes – en momenteel heb ik dat niet – om gelijke sneetjes te krijgen.

  • Rode lichten voor voetgangers zijn optioneel. Eerst kijken of er auto’s aankomen en als het veilig is, steek je maar gewoon over.
  • Mensen kijken niet goed waar ze lopen. Ze stoppen in het midden van de straat, ze zijn drukker bezig met hun gsm dan met de andere mensen in de straat of ze zien je wel maar wijken niet uit. Toegegeven, dat is waarschijnlijk niet waar voor alle mensen of heel Genève, maar ik heb het toch al een paar keer meegemaakt.
  • De stopcontacten zijn ook anders. Platte koppen gaan zonder problemen, maar voor de andere stekkers heb je een adaptateur nodig.
 =
 +
  • In de winkel zijn er nogal wat mensen die al hun inkopen laten accumuleren op het einde van de band en pas na het betalen alles beginnen inpakken. Met het gevolg dat ik een miniplaats heb (als dat al het geval is) om mijn spullen in te pakken. Of als ze wel beginnen met inpakken, stoppen om te betalen en dan nog een derde moeten afwerken, maar nog steeds met dezelfde uitkomst voor mij. Ik moet zeggen dat dat in België ook veel voorkwam, dus daar ben ik wel aan gewend.

Als er dingen zijn die jullie je afvragen of waar jullie nieuwsgierig over zijn, laat het mij weten en ik probeer het uit te zoeken  :-)

Reacties welkom

