Etoile en Fluffy

Ugh, ziek! Verkouden en keelpijn. Dus mijn eerste trip naar de Zwitserse apotheker heb ik er ook op zitten. Pilletjes voor de verkoudheid en keeltabletjes meegekregen; ik overleef het wel.

En dan het goede nieuws: het was prachtig weer vandaag, de zon scheen volop toen de gordijnen vanmorgen open gingen. Dus ziek of niet, ik wou absoluut profiteren van een dag zonder regen. Eventjes het plannetje van Genève erbij genomen en dan beslissen. Eerst wilde ik naar Carouge gaan, maar die wijk staat helemaal niet op het plan. Als ik daar verloren liep, zou ik niet meer terug geraken. Dus toch maar iets anders. Een groot stukje groen dan maar daar aan de linkerkant en oh… wacht eens… “parc aux animaux”… Bestemming gevonden!

Ik was niet heel zeker van de weg er naar toe, omdat op het plannetje een soort zandweg getekend stond, maar ik wist natuurlijk niet of ik daar wel kon wandelen. Het was een klein pad langs de rivier, aan de achterkant van grote gebouwen. Ik heb me één keer afgevraagd of dit wel veilig zou zijn, maar toen zag ik een koppel met een kinderwagen, dus dat leek me wel oké. Gewoon verder gewandeld en dan het bos in. Er waren drie mogelijke toegangswegjes en ik heb gekozen voor wat ik dacht dat het beste leek volgens het plannetje. Dat was een smal wegje langs rotswanden (inclusief plaatjes die waarschuwen voor mogelijk vallende stenen), dat nogal stijl bergop was. Geen probleem, dat kon ik nog wel aan. De zon scheen, ik kon alles aan. En het uitzicht onderweg vond ik wel de moeite.

Image

Na een – naar mijn gevoel – lange tijd begon ik me toch af te vragen of ik wel het juiste pad genomen had, toen ik ineens geitjes hoorde. Jeeeej! Nog een aantal meters en daar was dan een omheind gebied, waar je gewoon kon binnenwandelen en genieten van fauna en flora. Het was een soort kinderboerderij in de vorm van een zoo (want je kon de dieren niet aaien).

Er waren konijnen

Image

Varkentjes

Image

Marmotjes

Image

Ezels, pauwen, geitjes, koeien, eenden, kalkoenen, vogels …

En er liepen ook katten rond. Tamme katten! Die je dus gewoon kon aaien en die dat nog fijn vonden ook! Eentje was geweldig fluffy en zo zacht. Die heb ik Fluffy gedoopt.

En dan was er nog een andere, pikzwart met lichte oogjes die mooi in contrast stonden met zijn (of haar) vacht. Die heb ik Etoile genoemd. Etoile en ik hebben een half uur samen op een bankje gezeten, genietend van de zon.

Wat een namiddag!

6 gedachtes over “Etoile en Fluffy

  1. sarah kox zegt:

    Hoi Veerle, ik vind je blog echt geweldig, ik wou dat ik er bij was vandaag…het is eens wat anders he, dan de gebouwen van DM :)) geniet er maar ten volle van, binnenkort ben jij onze gids he :)) dikke knuffel xxx

    • Ik ga proberen zoveel mogelijk te leren kennen, zodat ik de mooie plekjes kan laten zien aan wie op bezoek komt. Vandaag weet ik het nog niet goed, want mijn verkoudheid is echt vervelend. En vermoeiend. Ga wat verder prutsen met mijn blog, nieuwe dingetjes ontdekken :-)
      Hoe is het daar bij jullie? Ik verwacht ook wel updates, hè :-)

  2. katrien zegt:

    dag lief schoonzusje ! zo fijn om te lezen… het ideale leesvoer terwijl ik hier op t werk achter mijn computer mn boterhammetjes oppeuzel. ik kan me al levendig voorstellen hoe ge daar op t 7de verdiep met de gsm in de hand aan de deur staat te rammelen :)
    gus had het dierenpark alvast geweldig gevonden. hopelijk gaat het ondertussen wat beter met de verkoudheid. verzorg u goed, groetjes aan de enthousiaste wederhelft en schrijf zo voort !
    katrien

    • Gus zal het dierenpark wel leren kennen als hij op bezoek komt :-) Ik neem hem daar wel mee naar toe. De verkoudheid is niet beter, maar dat is gewoon uitzieken veronderstel ik. Ik zal proberen ongeveer elke dag iets te schrijven… :-)

Reacties welkom

