Update vrijdag 13/04

Tweede dag werken voor Hubbie en ik kon beginnen met appartementen zoeken. Een veelgebruikte – denk ik toch – website is www.homegate.ch en daar begon ook mijn zoektocht. Een aantal interessante dingen gezien en na veel treuzelen toch maar gebeld naar de eerste om een afspraak vast te leggen. En français naturellement. Dat ging niet vlot, maar het ging… Ze begrepen me en uiteindelijk hebben we een afspraak gemaakt voor maandag (de 16de). Nu ja, afspraak: ik mag de sleutels gaan halen en op mijn eigen houtje het appartement gaan bezoeken.

Dan nog gebeld voor een ander appartement en daar mocht ik diezelfde namiddag nog naartoe. Gauw de route met het openbaar vervoer gezocht en daar ging ik, vol goede moed. Het lag in de buurt van het station en was gemakkelijk te bereiken. Jammer genoeg was het ook een echte stationsbuurt. Alle gevels vol graffiti, druk verkeer en twee huizen verder dan het appartement dat ik ging bezoeken, was het glas van de voordeur ingeslagen. Maar goed, ik hou niet van vooroordelen, dus ik heb mezelf eventjes streng toegesproken dat ik moest wachten om te oordelen tot ik het appartement gezien had (want het was met een tuin: hello kitties!). Maar ook dat viel niet mee. Het was redelijk groot, met twee slaapkamers, maar er waren nog opknapwerken en de tuin was eerder een oerwoud. Onze katten zouden het niet overleven, denk ik (de luxebeestjes!). Dus toen heb ik mezelf wel toegelaten om te oordelen. Een duidelijke nee.

‘s Avonds zijn we in de Ierse pub Godiva beland voor het avondeten. Lekkere kippenburger gegeten. Jaja, la cuisine suisse is aan te raden…

Reacties welkom

